Popis
ROLE TŘÍDNÍHO UČITELE
Co všechno obnáší role třídního učitele? V dnešní době je v odborné literatuře učitel zmiňován hlavně v souvislosti s pojmy kvalita, klima školy, třídy, výuky a hlavně s vzdělávacími výsledky. Jak být tedy kvalitním třídním učitelem? Co to pro mne jako pro třídního učitele znamená? Jaké mám jako třídní učitel očekávání od žáků, sám od sebe či od kolegů?
Cíl a obsah semináře: Posílení kompetencí pedagogických pracovníků v roli třídního učitele prostřednictvím sebereflexe. Účastníci se budou zamýšlet v rámci introspektivních technik, nad svou pozicí třídního učitele, nad svým chováním, svými činy v interakci s žáky, ale i jejich rodiči a kolegy na škole. Budou mít možnost uvědomit si vlastní pojetí této role, vnitřní i vnější motivy a impulzy. Na základě vlastní sebereflexe pak zkusí pojmenovat své potřeby a najít funkční nástroje pro řešení náročných situací. Významným prvkem bude vzájemné sdílení a inspirace všech účastníků.