Správná komunikace má okamžité účinky

folder_openPro pedagogy / asistenty

Jak zlepšit komunikaci ve školním prostředí, jaké jsou bariéry v komunikaci a jak je odbourat, jaká je strategie řešení konfliktů nebo jaké jsou základy nenásilné komunikace a s čím může pomoci mediace? Právě na tyto otázky hledali odpovědi účastníci interaktivního zážitkového workshopu „Využití mediačních technik na základních školách“, který se ke konci října uskutečnil v rámci projektu MAP IV ORP Jihlava.

Lektorkou byla právnička a zapsaná mediátorka Miroslava Zápotočná. „Všichni jsme poměrně hodně zahlceni, aniž bychom si to uvědomovali. A komunikace je první krok, který můžeme použít k nějaké změně. Je velmi efektivní, nic nestojí a má téměř okamžité účinky. Když víte, jak komunikaci cílit, tak buď s ní můžete ubližovat, nebo také ne,“ říká Miroslava Zápotočná.

Atmosféra setkání byla podnětná a přátelská – nechyběl prostor pro výměnu názorů a sdílení zkušeností. Pedagogy přivedla na workshop především snaha zlepšit své komunikační dovednosti. „Hodilo by se mi vést správně rozhovory s týmem pedagogů i s rodiči našich žáků,“ byla nejčastější odpověď účastníků workshopu na otázku, co si od semináře slibují.

Pedagogové se mimo jiné seznámili se základními komunikačními technikami, které mohou po praktickém nácviku hned zařadit do běžného života, zlepšit vztahy a zefektivnit komunikaci nejen ve škole. Debata se stočila i na otázku mediace ve školním prostředí. „V republice je nás několik mediátorů, kteří mají specializaci na školní prostředí. Má to spoustu specifik. Jako mediátor se věnuji vzdělávání pedagogů, školních kolektivů, prevenci nebo i řešení již konkrétních problémů,“ dodala mediátorka a právnička Miroslava Zápotočná.

Ilona Zelníčková

keyboard_arrow_up