V úterý 3. června 2025 se v Jihlavě uskutečnila inspirativní akce, která představila to nejlepší z práce žáků základních škol zapojených do projektu MAP IV ORP Jihlava. V rámci mimoškolních kroužků si žáci během školního roku 2024/2025 vyzkoušeli nejrůznější činnosti – od programování robotů, přes realistickou kresbu, tvorbu školního časopisu, čtenářských dílen či vyrábění všeho možného až po kulinářské umění. Výsledky své práce s nadšením prezentovali na akci, které se zúčastnilo 10 základních škol z regionu.
Do akce se aktivně zapojily školy: ZŠ Otokara Březiny, ZŠ Demlova, ZŠ Dušejov, ZŠ Havlíčkova, ZŠ Kamenice, ZŠ Křížová, ZŠ Kněžice, ZŠ E. Rošického, ZŠ Zhoř a Montessori ZŠ Polná. Své příspěvky na dálku zaslaly také ScioŠkola Jihlava a ZŠ Kostelec.
Akce byla rozdělena do dvou částí. V té první děti představily své kroužky formou prezentací – mluvily o tom, co se naučily, co vytvořily a co je na jejich aktivitách bavilo nejvíce. Zaznělo i hudební zpestření – pěvecký kroužek z Montessori ZŠ Polná rozezpíval sál krásným vystoupením, které sklidilo velký potlesk.
Druhá část programu se nesla v duchu „zažít na vlastní kůži“. Každá škola měla svůj vlastní stánek, kde děti ukazovaly své výtvory – od modelů a robotů přes vlastní časopisy, 3D tisk nebo kulinářské ochutnávky. Návštěvníci mohli obdivovat i výtvarné práce dětí, které se věnují realistické kresbě – výsledky jejich snažení byly až neuvěřitelně profesionální. Mnohé děti si zde poprvé uvědomily, kolik času, nápadů a týmové spolupráce obnáší tvorba školního časopisu – od psaní textů, přes grafiku až po finální tisk.
Děti si navzájem vyměňovaly nápady, sdílely zkušenosti a načerpaly inspiraci do dalších aktivit. Celá akce měla přátelskou a tvořivou atmosféru. Bylo vidět, že si den plný sdílení, tvořivosti a vzájemné podpory užily naplno. Rodiče i pedagogové mohli být právem hrdí – za každým projektem byla vidět píle, nadšení a opravdová radost z poznávání. Projekt MAP IV tak opět potvrdil, že podpora mimoškolních aktivit má obrovský smysl a přináší konkrétní výsledky.