Jak posílit roli třídního učitele

folder_openPro pedagogy / asistenty

Třídní učitel hraje klíčovou roli ve vzdělávacím procesu. Je to nejen pedagog, ale také mentor, poradce a lídr, který má zásadní funkci v osobním i vzdělávacím rozvoji svých žáků.

A právě na roli třídního učitele se zaměřil další ze zážitkových workshopů projektu MAP IV ORP Jihlava, který se uskutečnil 26. února na ZŠ Jungmannova v Jihlavě. Programu, který lektorsky zajišťují odborníci z Centra primární prevence DOK při Oblastní charitě Jihlava, se tentokrát zúčastnila necelá dvacítka pedagogů ze ZŠ Jungmannova v Jihlavě a z Montessori ZŠ v Polné.

Cílem setkání bylo posílení kompetencí pedagogických pracovníků v roli třídního učitele prostřednictvím sebereflexe. Účastníci se zamýšleli v rámci introspektivních technik nad svou pozicí třídního učitele, nad svým chováním, svými činy v interakci se žáky, ale i s jejich rodiči či kolegy ve škole. Hledali funkční nástroje pro řešení náročných situací a významným prvkem setkání bylo také vzájemné sdílení a inspirace všech účastníků.

Ilona Zelníčková, FOTO: Petra Koubská

keyboard_arrow_up